דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיכאון : כיצד להתמודד עם מצב-רוח דיכאוני? 

מאת    [ 10/03/2011 ]

מילים במאמר: 474   [ נצפה 3212 פעמים ]

מהו מצב-רוח דיכאוני ?
מדובר במצב-רוח עצוב וירוד המוכר לכולנו. יש אנשים שהוא נמשך אצלם מספר שעות ויש כאלה אצלם הוא נמשך מספר ימים (אם הוא נמשך יותר משבועיים כדאי להתייעץ עם רופא המשפחה). דיכאון קל מסוג זה יכול להיות מלווה גם בעצבנות או חרדה. מחשבות כמו: "מה יהיה איתי?", "אני בטח אכשל", "אני לא מספיק טוב", "אנשים לא רוצים בחברתי", "אני אדם משעמם" הן בדרך כלל חלק ממצב-רוח ירוד מסוג זה. גם כאשר הדיכאון נמשך שעתיים, באותן שעתיים המחשבות הללו הן מאוד אמיתיות והפסימיות מתחזקת. קשה מאוד באותו זמן להכיר בכך שכבר היו לכם משברים דומים ולאחר חלוף המשבר הרגשתם שוב יותר אופטימיים, מוצלחים ואהובים.

אז איך כדאי להתמודד עם מצב-רוח עצוב/מדוכדך ?
1. הזכירו לעצמכם שזה חולף. הזכרו בכך שגם במצבים קודמים בחייכם בהם הרגשתם מאוד עצובים, הצלחתם לבסוף להתמודד עם המשבר ולהרגיש טוב יותר. יתכן שזה יעזור לכם להרגיש חזקים יותר ומעט יותר אופטימיים גם לגבי המשבר הנוכחי.

2. שוחחו עם חבר/חברה. דברו עם חבר או חברה שקרובים אליכם. הם יוכלו להקשיב ולתמוך ואולי גם תקבלו מהם נקודת-מבט שונה לגבי הבעיה שמציקה לכם. הרבה פעמים לאחר שיחה כזו נראה שאולי המצב לא כל-כך נורא כמו שחשבתם. חברים קרובים יכולים גם לעזור בפתרון בעיות על-ידי כך שהם מציעים את עזרתם, נסיונם האישי, או מציעים לכם דרכים לפתרון הבעיה שלא חשבתם עליהם קודם.  

3. עסקו בפעילות שגורמת לכם להרגיש יעילים: אם יש לכם רשימה של סידורים זה הזמן לבחור כמה משימות ולהתחיל לצמצם את הרשימה. בין אם זה לסדר את הבית, להתקין משהו במחשב או לבשל משהו-התחושה שאתם יעילים תעזור לכם לא לשקוע בדיכאון. כדאי לתכנן מראש את היום שלכם באופן בו תהיו עסוקים רוב היום. כאשר אינכם פעילים, קל יותר לשקוע בעצבות.

4. עסקו בפעילות מהנה: צאו לסרט, בקרו חברים, או כל פעילות אחרת שגורמת לכם הנאה. גם אם באותו רגע ממש אין לכם חשק לשום דבר, סביר להניח שבסופו של דבר תהנו ותרגישו הרבה פחות עצובים. הדיכאון גורם לחוסר חשק ולתחושה ששום דבר איננו מהנה כבעבר. כאשר אתם עוסקים בפעילות הגורמת לכם ולו הנאה קטנה—אתם שוברים את המעגל השלילי הזה ומגלים כי הנאה וסיפוק עדיין אפשריים עבורכם.

5. עסקו בפעילות אירובית כמו: ריצה, שחיה וכדומה...פעילות אירובית מעלה את רמות האדרנלין ולכן גורמת לעליה מיידית במצב-הרוח. לאורך זמן, ההתמדה בפעילות אירובית קבועה יכולה להפחית תסמינים של דיכאון.

חשוב לציין: העיסוק בפעילויות שונות אין מטרתו לסייע לכם "לברוח" מהבעיות שמציקות לכם. אולם, תוכלו להתמודד עם כל בעיה שהיא טוב יותר כאשר מצב-הרוח שלכם ישתפר!!

6. שקלו פניה לטיפול. לא חייבים להיות בדיכאון עמוק כדי לפנות לפסיכולוג. אם יש בעיות לא פתורות בחיים שלכם, אם אתם מבולבלים, או קשה לכם עם אנשים מסוימים בחיים שלכם, יתכן מאוד שטיפול פסיכולוגי יכול להועיל.

 שימו לב, אם אתם מרגישים עצבות, דיכאון, או עצבנות כבר שבועיים או יותר, יתכן שמדובר בבעיה קלינית. במקרה כזה, יתכן שדרוש טיפול מקצועי וכדאי שתתיעצו עם רופא המשפחה, פסיכולוג או פסיכיאטר לגבי מצבכם. 

הכתבה הוכנה על ידי הפסיכולוגית ד"ר מרים לבין עבור האתר: הכל על דיכאון. האתר נבנה בימים אלה והוא יהווה מקור אינפורמטיבי על בעית הדיכאון, הטיפול וההתמודדות. מרים מטפלת בגישה הקוגיטיבית-התנהגותית בדיכאון והפרעות חרדה.
מייל: miriamlabin@yahoo.com
טלפון: 054-3280833




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב